loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

پاس دادن در فوتبال سرپوش فوتبالی - پاس دادن در فوتبال یکی از وسایل ارتباط بوده که از این طریق بازیکنان را به هم پیوند می دهد. زمانی که بازیکنان در فوتبال پاس می دهند، با یکدیگر تماس یافته و

پاس دادن در فوتبال

سرپوش فوتبالی - پاس دادن در فوتبال یکی از وسایل ارتباط بوده که از این طریق بازیکنان را به هم پیوند می دهد. زمانی که بازیکنان در فوتبال پاس می دهند، با یکدیگر تماس یافته و توپ را از ناحیه دفاع به ناحیه خط حمله می برند. هر میزان که بهتر بتوانید این رابطه را برقرار کنید در پیروزی تیمتان موفق تر خواهید بود. یکی از بازی های گروهی فوتبال است که در آن یازده بازیکن با یکدیگر مشارکت می کنند. این بازیکنان مثل شرکای یک شرکت می باشند. آن ها در جهت کسب امتیاز تیم به وسیله به نتیجه رساندن گل ها کمک کرده و به هر ترتیب که شده سعی می کنند در مسابقه پیروز شوند.

نحوه پاس دادن در فوتبال,پاس دادن در فوتبال,آموزش انواع پاس دادن در فوتبالپاس دادن در فوتبال عنصر اصلی تاکتیک تیمی است

از آنجایی که در زمین فوتبال بیش از یک توپ وجود ندارد به همین علت شخصی که بر توپ مسلط است میتواند گل را به نتیجه برساند. روش نگه داشتن توپ در کنترل تیم پاس کاری می باشد. برای تکمیل کردن کار بازیکن، برترین و ساده ترین راه پاس است که در تمام موارد وجود دارد. برای پاس دادن در فوتبال روش های مختلفی وجود دارد.

ساده ترین راه پاس دادن در فوتبال به وسیله قسمت داخل پا است که جزء موثرترین روش هاست چون ناحیه تماس میان پا و توپ بیشتر بوده و بازیکن را دقیقتر می کند. برای تماس طولانی‌تر باید از بالای پا( روی پا) استفاده کنید بدین دلیل که ضربه، قوی تر اجرا میشود. برای پاس ها و ضربه های مورب از خارج پا( بیرون پا) استفاده می شود به خصوص هنگامی که بر توپ تسلط داشته، حریف در جلوی شما و بازیکن تیم در کنارتان قرار می گیرد. مهمترین نکته آموختن این مهارت و پیاده کردن آن در زمین فوتبال است. برای این که به این مهارت برسید باید به صورت منظم و مداوم تمرین داشته باشید تا سبب افزایش مهارت کلی فوتبالتان شود. پاس دادن در فوتبال توسط پاشنه پا، زانو، سر و حتی شانه ها امکان پذیر است ولی خیلی از انواع پاس کاری ها صرفا در موارد ضروری اجرا می گردند.

ویژگی های پاس دادن در فوتبال,چگونگی پاس دادن در فوتبال,پاس دادن در فوتبالبرای پاس دادن در فوتبال لازم نیست بازیکنان حتما به شکلی مخروطی جاگیری کنند

انواع پاس دادن در فوتبال

پاس داخل پا به عنوان راحت ترین، مؤثرترین و برترین پاس شناخته میشود. در این نوع پاس دادن سطح تماس پا با توپ زیاد است. ازهمین رو این پاس در قیاس با پاس های دیگر کیفیت بهتری دارد و باید برای رساندن توپ به هم تیمی هادر بیشتر مواقع از این پاس استفاده کرد. انواع دیگر پاس دادن در فوتبال، در مواقع ضروری که امکان دادن پاس داخل فراهم نباشد مورد استفاده قرار می گیرد. چهار نوع پاس در بازی وجود دارد که هدف یکسان ندارند:

- پاس کوتاه:

چنانچه از پاس کوتاه با سطح تماس زیاد( مثلا درون پا) استفاده کنید،  مطمئن تر است. این پاس کوتاه میتواند به گونه های مختلفی همچون عرضی، عمقی یا به عقب باشد. پاس دادن در فوتبال، متناسب با فاصله و دقت در انجام آن، به صورت کشیده، زمینی یا هوائی انجام می گیرد. در پاس کوتاه غیراز درون پا( که در این مورد پای ضربه زننده چرخیده و به نسبت پای تکیه گاه زاویه ای ۹۰ درجه می سازد، به وسط توپ ضربه زده می شود)، از روی پا یا بیرون پا هم استفاده می شود.

پاس دادن در فوتبال,چگونگی پاس دادن در فوتبال,نکاتی درباره ی پاس دادن در فوتبالپاس دادن در فوتبال را فقط محدود به پای راست یا چپتان کنید

- پاس بلند:

به سبب این که در پاس بلند مسافت زیاد میشود، بدین ترتیب قدرتش زیاد ولی دقتش کم است. توجه کنید که از درون پا برای پاس بلند استفاده نکنید. در صورتی که تمایل دارید پاس بلند خود را به عمق فرستاده و از شکاف دفاع عبور دهید یا از فضای خالی استفاده کنید، بین مسافت و دقت تعادل برقرار کنید. چنانچه میخواهید پاس دور به یار خود بدهید، زمان رسیدن توپ به آن نقطه و زمان عکس العمل حریف متناسب با زمان دریافت توپ را باید قبلا پیش بینی کنید. انواع دیگر پاس بلند  شامل پاس مورب،  فرستادن توپ به روی دروازه یا پاس به عقب (حتی الامکان از انجام آن خودداری کنید)  بر خلاف پاس کوتاه که از درون پا استفاده می شود،  در این نوع پاس دادن در فوتبال باید از قسمت درونی پنجه پا استفاده کرد. برای این که توپ را به جهت دلخواه هدایت کنید پای تکیه گاه و پای ضربه زننده را در جای صحیح بگذارید تا بتوانید. روی پا (که از آن بسیار استفاده می شود) و بیرون پا نیز سطوح تماس مناسب برای انجام پاس بلند می باشند.

- پاس جهت دار:

پاس جهت دار به پاس کوتاهی گفته میشود که باعث افزایش ارزش بازی دو نفره میشود. جهت پاس باید در مسیر حرکت یار باشد.

نکاتی درباره ی پاس دادن در فوتبال,پاس دادن در فوتبال,روش صحیح پاس دادن در فوتبالپاس دادن در فوتبال جهت روشن به بازی می دهد

- پاس سر ضرب و نیمه سر ضرب:

پاس سر ضرب یا نیمه سر ضرب یکی از دیگر  انواع پاس دادن در فوتبال غالبا با درون پا انجام می گیرد. برای انجام دادن این پاس باید خونسردی و روشن بینی بازی را زیر نظر بگیرد. زمانی پاس سر ضرب مفید واقع میشود که فوتبالیست قصد خود را هر چه بیشتر پنهان کند. حریف بیشتر انتظار کنترل توپ دارد تا پاس سر ضرب.

ویژگی های پاس دادن در فوتبال

برای اینکه بازیکن بتواند یک پاس مناسب ارسال کند باید به چند مسئله توجه داشته باشد. اول از همه فرستادن پاس به صورت دقیق است که بازیکن در مسیر مناسب  باید توپ را به یار خود برساند. دومین خصوصیت پاس دادن در فوتبال سرعت آن میباشد که باید نه آن قدر آرام باشد که به مقصد نرسد و در بین راه به بازیکن های حریف برسد. نه آن قدر محکم که بازیکنان خودی را به دردسر بیندازد.

بهترین پاس دادن در فوتبال,انواع پاس دادن در فوتبال,پاس دادن در فوتبالهنگام پاس دادن در فوتبال توپ را با پنجه پا پاس بدهید تا راحت تر و سریعتر حرکت کند
یاسر عطارباشی بازدید : 760 شنبه 16 خرداد 1394 زمان : 13:12 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 298
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 174
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 625
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 52
  • بازدید هفته : 1,531
  • بازدید ماه : 3,824
  • بازدید سال : 87,910
  • بازدید کلی : 465,481