loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

  پیچ خوردگی مچ پا آسیب دیدگی مچ پا یکی از شایع ترین آسیب ھای فوتسال است (بیش از 40٪). متأسفانه بزرگترین علت آسیب مچ پا ، داشتن سابقه آسیب دیدگی قبلی مچ پا است. به همین دلیل تشخیص دقیق و تو

آسیب دیدگی در فوتسال

 

پیچ خوردگی مچ پا

آسیب های فوتسال

آسیب دیدگی مچ پا یکی از شایع ترین آسیب ھای فوتسال است (بیش از 40٪). متأسفانه بزرگترین علت آسیب مچ پا ، داشتن سابقه آسیب دیدگی قبلی مچ پا است. به همین دلیل تشخیص دقیق و توان بخشی در گذشته بسیار مهم است. امروزه ثابت شده است که تمرینات  ضربه ای و کششی کمک می کند تا موارد آسیب دیدگی مچ پا کاهش یابد.

 

کشیدگی عضله عقب ران ( همسترینگ ) – آسیب ھای فوتسال

کشیدگی حاد همسترینگ در ورزش هایی مثل دویدن با سرعت زیاد ، بیشتر دیده می شود.

این اتفاق غالباً در اواسط گام یک دو سرعت رخ می دهد. برای پیشگیری اطراف عضله عقب ران را بایستی خوب گرم کنید  تا عضلات همسترینگ خوب تقویت شوند.

مانند پیچ خوردگی مچ پا ، سابقه کشیدگی همسترینگ قبلی یکی از فاکتورهای بزرگ ایجاد پایداری در مرحله دوم است ، بنابراین با ریکاوری صحیح همسترینگ در هنگام کشیدگی از آسیب دیدگی های آینده جلو گیری کنید .

 

کوفتگی عضله چهار سر ران – آسیب ھای فوتسال

کوفتگی عضله چهار سر می تواند در هر ورزش که دارای تماس با دیگران هست رخ دهد و متأسفانه راهکارهای زیادی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

بازگشت زود هنگام به ورزش بعد از مدتی دور بودن می به دلیل سرد بودن عضله می تواند یکی از علت های این آسیب باشد .

 

آسیب دیدگی ساق پا – آسیب ھای فوتسال

آسیب دیدگی ساق پا یا سندرم استرس تیبیال داخلی (MTSS) استفاده بیش از حد از عضلات امتداد ساق است. دلایل مختلفی برای ایجاد این آسیب وجود دارد.

 

  • بارگیری ضعیف:
    • بارگیری خوب بدن روی ساق پا برای جلوگیری از هرگونه صدمه بیش از حد ، از جمله آسیب ساق پا مهم است.
    • هر هفته به آهستگی خود را در معرض کمی فعالیت بدنی قرار دهید ،اینجوری می تواند به جلوگیری از چنین صدمه ای کمک کنید
  • ضعف عضلانی در امتداد ساق شما:
    • زنجیره خلفی شما شامل عضلات ساق پا ، همسترینگ و گلوت است.
    • ضعف در هر یک از این عضلات بدان معنی است که ساختارهای کناری استخوان شما باید کار بیشتری انجام دهند
  • سبک دویدن ضعیف و فرم دویدن ضعیف نیز می تواند فشار مضاعفی را در امتداد لبه ها ی ساق ایجاد کند. درست بدوید

پارگی رباط صلیبی جلویی

صدمات رباط صلیبی هنگام چرخش استخوان ران در حالی که استخوان درشت نی (استخوان ساق) ثابت است ، رخ می دهد.

پس از این آسیب دیدگی بازگشت به ورزش می تواند 12 ماه یا بیشتر طول بکشد و معمولاً نیاز به جراحی دارد.

در حالی که هیچ روش اثبات شده ای برای از بین بردن کامل خطر آسیب رباط صلیبی وجود ندارد ، تحقیقات نشان می دهد تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند خطرات مرتبط با پارگی را کاهش دهد.

 

برخی از مشکلاتی که یک فیزیوتراپ می تواند در رفع آنها کمک کند این است ..

  • عضلات متوسط گلوت ضعیف هستند که هنگام بارگیری باعث هم ترازی ضعیف زانو می شوند
  • تعادل ضعیف (توانایی تعادل و تنظیم با ناهموار بودن زمین)
  • مکانیک بد بدن

دیگر آسیب ھای فوتسال

  • تاول :
    • آسیب دیدگی مکرر پا در فوتسال تاول به دلیل اصطکاک است. مانند اصطکاک مکرر داخل کفش . پوشیدن کفش های نامناسب اغلب می تواند ورزشکار را برای ایجاد تاول آماده کند.
  • ناخن سیاه انگشتان :
    • ناخن انگشتان پا که کبود شده شکایت شایع دیگری است که در بازیکن فوتسال دیده می شود.  کفش های تنگ و یا محکم مقصر این آسیب هستند.
  • التهاب کف پا:
    • با سرعت دویدن وتغییر جهت ناگهانی ، بار فوق العاده ای بر روی بافت کف پا وارد می کند و می تواند باعث پارگی و التهاب آن شود.
  • تاندون آشیل :
    • تاندون آشیل عضله ساق پا را به استخوان پاشنه متصل می کند. بازی های فوتسال باعث می شود با دویدن و پریدن به این تاندون آسیب وارد شود و اغلب صدمات جدی هم می زنند .
  • ضربه مغزی یک آسیب خفیف ضربه مغزی است که در اثر ضربه ناگهانی به سر ایجاد می شود
  • سندرم باند ایلیوتیبیا یک آسیب بیش از حد است که شامل یک تاندون به نام باند IT ، بافت های همبند در امتداد خارج ران است.
  • سندرم درد پاتلوفمورال بیماری است که در آن غضروف زیر کاسه زانو به دلیل آسیب دیدگی یا استفاده بیش از حد از آن آسیب دیده است.
  • شکستگی استخوان اغلب نتیجه استفاده بیش از حد یا تأثیرات مکرر روی استخوان است.

 

جلوگیری از آسیب های فوتسال

بسیاری از آسیب ها در زمین فوتسال نتیجه مستقیم استفاده بیش از حد ، تمرین بیش از حد ، تهویه نامناسب یا عدم گرمایش مناسب است .برای کمک به کاهش خطر آسیب های فوتسال :

  • حداقل 30 دقیقه قبل از بازی گرم شوید و توجه ویژه ای به کشاله ران ، همسترینگ ، تاندون آشیل و عضلات چهار سر ران داشته باشید.
  • از وسایل محافظتی ، از جمله محافظ دهان ، محافظ شانه ، محافظت از چشم و بالشتک های زانو و آرنج استفاده کنید. از اندازه مناسب و نگهداری آنها اطمینان حاصل کنید.
  • زمین بازی را از نظر هر چیزی که احتمالاً می تواند باعث آسیب شود ، از جمله سوراخ ، گودال ، شکسته شدن شیشه ، سنگ یا آوار بررسی کنید.
  • در هنگام هوای نامساعد یا بلافاصله پس از باران شدید که زمین به خصوص نرم و گل آلود خواهد بود ، از بازی خودداری کنید.
  • به خودتان فرصت دهید تا پس از آسیب دیدگی ، حتی یک آسیب دیدگی نسبتاً جزئی ، بهبود یابید. خیلی زود عجله نکنید به شرایط قبل از آسیب دیدگی بر گردید
  • مفاصل خود را با آرامش درمان کنید ، خصوصاً اگر دچار التهاب یا سایر آسیب ه هستید. اگر خیلی درد داشتید ، مسکن مصرف نکنید و سعی کنید تحمل کنید. بهتر است یک بازی بیرون بنشینید و از آسیب دیدگی بالقوه اجتناب کنید.

مقاله تمرینات کاهش آسیب دیدگی در فوتسال

برای دانلود مقاله اینجا کلیک نمایید. 

درباره بدنسازی ,
یاسر عطارباشی بازدید : 441 جمعه 19 آذر 1395 زمان : 19:39 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 143
  • باردید دیروز : 165
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 308
  • بازدید ماه : 608
  • بازدید سال : 61,969
  • بازدید کلی : 251,892